dag 4 - - Reisverslag uit Skaftafell, IJsland van Coen Lodder - WaarBenJij.nu dag 4 - - Reisverslag uit Skaftafell, IJsland van Coen Lodder - WaarBenJij.nu

dag 4 -

Blijf op de hoogte en volg Coen

25 April 2018 | IJsland, Skaftafell

Vandaag was het uitslapen want de wekker stond op half 8! Na een goed ontbijt reden we naar het Nationaal park Skaftafell. Hier begon onze gletsjertocht. Na een busrit van ongeveer 10 minuten en het aantrekken van het tuigje en de ijzers onder onze schoenen gingen we de immens grote gletsjer op.
Al snel stonden we op de gletsjer, een vrij grote vlakte met prachtig uitzicht. We maakten foto's en vroegen of Chris, onze gids een foto van ons wilde maken. Na 2 foto's liep ik terug naar hem voor de camera maar Coen wilde toch nog een keer op de foto... Waarom dat nou weer dacht ik nog, hij zal vast wel goed zijn hoor.. Maar voor ik kon lachen naar de camera hoorde ik Chris zeggen 'wow amazing place' en ging Coen voor me op zijn knieën! Hij vroeg me op deze geweldige plek ten huwelijk en natuurlijk was mijn antwoord JA! Wat een geluk en liefde ging er door me heen! Chris feliciteerde ons en ook de andere die erbij waren. Ik kon het niet geloven en de rest van de dag ging de mega big smile niet van mijn gezicht af.
De gletsjertocht ging verder en het was waanzinnig mooi. Onvoorstelbaar, zoveel ijs! Sommige delen kleurden mooi blauw en de diepe kloven zijn indrukwekkend. Na ongeveer 3 uur waren we terug bij het Nationaal Park.
Na deze geweldige ervaring reden we richting het gletsjermeer Jökulsárlon. Onderweg belden we familie en vrienden om over het aanzoek te vertellen. Ook hier genoten we van!
Onderweg stopten we een aantal keer om van mooi uitzicht te genieten. Het gletsjermeer is waanzinnig. Dit is niet te beschrijven. Ook zwemmen hier zeehonden die we hebben gezien. Het Jökulsárlon is vrij nieuw. Het ontstond in de jaren 1934-1935. Door het smelten van de gletsjer groeide het meer snel van 7,9 km2 in 1975 tot minimaal 18km2 nu. De diepte is wel 200 meter.
Aan de andere kan van de weg ligt een zwart strand. De ijsbergen die uit het uit het meer naar de zee drijven spoelen aan op dit strand. Ook dit is een onwijs mooi beeld. Als laatst vandaag zijn we naar Fjallsárlón gereden. Een kleiner gletsjermeer maar zeker niet minder mooi.
'S avonds hebben we geproost met een goed glas wijn en genoten van een heerlijk diner bij ons hotel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Coen

Actief sinds 13 Juli 2016
Verslag gelezen: 84
Totaal aantal bezoekers 17261

Voorgaande reizen:

22 April 2018 - 05 Mei 2018

Rondreis IJsland

14 Juli 2017 - 06 Augustus 2017

Indonesië

13 Juli 2016 - 15 Augustus 2016

Thailand

Landen bezocht: