dag 9 - Húsavik - Reisverslag uit Húsavík, IJsland van Coen Lodder - WaarBenJij.nu dag 9 - Húsavik - Reisverslag uit Húsavík, IJsland van Coen Lodder - WaarBenJij.nu

dag 9 - Húsavik

Blijf op de hoogte en volg Coen

30 April 2018 | IJsland, Húsavík

Om 7.15 uur stonden we aan het uitgebreide ontbijtbuffet. En om 8 uur zaten we in de auto richting Húsavik. Hier stapten we op de boot om walvis te gaan spotten. Het is vandaag een beetje regenachtig weer en niet erg warm met de wind, die vooral op zee is, dus we hadden ons dik aangekleed met ook een skibroek en jas. Maar op de boot kregen we daar nog een soort skipak overheen en een grote lange regenjas, dus koud zouden we het niet krijgen! Ondanks dat het seizoen net begonnen is hebben we ze zeker goed kunnen bewonderen! Amazing, zo groot! We hebben ze meerdere malen gezien. Ook hebben we op zee de Puffin (Papegaaiduikers) gezien. Deze zitten in deze tijd van het jaar ook niet langs de kust. Na de tocht van 3 uur waren we toe aan een lekkere lunch in Húsavik. Coen had een lekkere burger en ik een pasta met kreeft. Na de lunch waren we weer lekker warm geworden en maakten we een rondje in het dorp. We bezochten het kerkje dat gebouwd is in 1907.
Vervolgens reden we op ons gemak terug richting ons hotel. Dit deden we met een kleine omweg om te genieten van de prachtige omgeving.
We sloten de dag af met weer een drankje in de bar en een diner in het restaurant.