Dag 2 - the golden cirkel - Reisverslag uit Selfoss, IJsland van Coen Lodder - WaarBenJij.nu Dag 2 - the golden cirkel - Reisverslag uit Selfoss, IJsland van Coen Lodder - WaarBenJij.nu

Dag 2 - the golden cirkel

Blijf op de hoogte en volg Coen

23 April 2018 | IJsland, Selfoss

Rond 5 uur waren we al wakker, door de jetlag of doordat het lekker warm was in de kamer. Dus na een lekker ontbijt waren we al vroet op pad. De weg richting Thingvellir was al erg mooi. In Nationaal Park Thingvellir maakten we een kleine wandeling naar een uitzichtpunt. Je ziet hier goed de verzakking tussen de 2 platen vab het Amerikaanse en Europese continent. Elk jaar drijven de aardplaten iets verder uit elkaar.
Coen ging vandaag snorkelen. Hij kreeg een wetsuit aan en ging het water in van 2 graden. Het was prachtig! De verschillende kloven zag je goed in het heldere water. Ondertussen is Anouk een mooie wandeling gaan maken naar öxaráfoss waterval.
Na de wandeling en het snorkelen zijn we naar de geizers gereden. Hier ligt Geysir, misschien wel de meest bekendste geizer van de wereld. Geysir spoot 1 keer per half uur maar is tegenwoordig in slapende toestand. De kleinere geizer Strokkur is wel actief. Deze spuit om de ongeveer 5 minuten rond 10-20 meter hoog. Een erg indrukwekkend natuurverschijnsel.
Na de geizers zijn we richtin Gullfoss gereden. Dit is een prachtige en onwijs grote waterval. Hij valt in 2 trappen 32 meter de diepte in. Het is vandaag prachtig weer waaroor er bii de watervallen prachtige regenbogen ontstaan.
Als laatst vandaag zijn we naar "the secret lagoon" geweest. Een natuurlijk geometrisch bad. Het bad is omringd door kleine warme springbronnen en dus is het natuurlijke water tussen de 38 en 40 graden. Na de ontspannende afsluiting vandaag hebben we lekker gegeten in Sellfoss en zijn we terug naar ons hotel gegaan.