14 & 15 juli - Amsterdam - Jakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Coen Lodder - WaarBenJij.nu 14 & 15 juli - Amsterdam - Jakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Coen Lodder - WaarBenJij.nu

14 & 15 juli - Amsterdam - Jakarta

Blijf op de hoogte en volg Coen

15 Juli 2017 | Indonesië, Batavia

Om 13.15 vertrokken we vanuit Sliedrecht met de trein naar Schiphol. Veel te vroeg kwamen we daar aan dus hebben we wat rondgelopen waarna een half uur later de balie openging en we onze backpacks konden droppen. Ondertussen is Anouk d'r telefoon kapot gegaan, zwaar balen! Vooral toen ik me realiseerde dat is dus geen online betalingen meer kan doen omdat ik dan een sms code nodig heb en ik die niet meer kan ontvangen.. We zullen zien hoe we dit gaan doen, en hopen dat Coen z'n telefoon blijft werken!
De rijen op Schiphol vielen mee dus hadden we tijd om nog even wat te eten voordat het vliegtuig om 19.15 vertrok richting Istanbul. Iedereen zat optijd in het vliegtuig maar we moesten uiteindelijk tot 20.10 wachten tot we konden stijgen. Tijdens de vlucht keken we allebei een filmpje en om 00.15 waren we geland. Om 02.10 vertrok onze volgende vlucht van ELF UUR naar Jakarta. We zagen er een beetje tegenop, en het was inderdaad lang, maar je moet er wat voor over hebben. Gelukkig hebben we allebei aardig geslapen. Eenmaal op Jakarta ging het snel.. Onze bagage was er snel, even geld gepikt en een traveller simkaart gehaald en voor we het wisten zaten we (natuurlijk voor veel te veel geld maar ach..) in de taxi naar het hotel. Het verkeer is een grote chaos maar na ongeveer 3 kwartier kwamen we aan. Na de check-in hebben we onze spullen spullen gedropt en zijn we naar buiten gelopen. In de straat van het hotel zijn heel veel streetfood tentjes met alleen maar lokale mensen. Het was inmiddels donker en de scooters en auto's scheurden langs je heen. Het meeste was dicht, heel rustig en we wilde niet heel ver weg gaan dus besloten we om bij het café van het hotel een hapje te gaan eten. Voor 7 euro hebben we allebei wat gedronken en gegeten en gaan we zo richting ons bed.