31 juli - richting Lombok - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van Coen Lodder - WaarBenJij.nu 31 juli - richting Lombok - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van Coen Lodder - WaarBenJij.nu

31 juli - richting Lombok

Blijf op de hoogte en volg Coen

31 Juli 2017 | Indonesië, Lombok

Om 12 uur checkte we uit bij het hotel op Bali en namen we een taxi naar het vliegveld. Omdat we 12 uur uit onze kamer moesten waren we wel wat vroeg op het vliegveld maar wij dachten daar nog even lekker rustig te kunnen lunchen. Ook moesten we, waarschijnlijk, na het inchecken van onze backpacks naar een andere balie toe om wat overgewicht van de backpacks te betalen (3 euro), wat vorige keer wel wat tijd kosten. Dit keer ging dat wel sneller maar na de douane hadden we een prima restaurant gevonden voor een lunch. Na 3 uur wachten liepen we naar de gate. Dit was nogal verwarrend want op het informatiebord stond iets anders als op onze ticket, en hij beide gates stond stond op het boardingscherm ook een andere bestemming. Bij de 1e gate konden ze ons niet helpen, bij de 2e wel. Toen bleek onze vlucht met 3 uur te zijn vertraagd! Dat was dus weer een lange zit op het vliegveld.
Eenmaal op Lombok deelde we een taxi. Bij aankomst in het hotel merk je meteen de relaxte vibe op het eiland. Het was inmiddels donker maar er zaten genoeg leuke restaurantjes in de omgeving voor een lekker drankje. Het bleek toch niet zo makkelijk te gaan, in sommige bars hebben ze geen alcoholvergunning. Bier kan wel geregeld worden. Dit regelt iemand van straat, bij hem kan je betalen en hij brengt je biertje. Meerdere restaurants maken gebruik van hem, hij heeft het er maar druk mee.
Na een verse loempia, een biertje en een watermeloen Juice (our favourite) was het wel prima geweest voor vandaag.