23 juli - terug naar Medan - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Coen Lodder - WaarBenJij.nu 23 juli - terug naar Medan - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Coen Lodder - WaarBenJij.nu

23 juli - terug naar Medan

Blijf op de hoogte en volg Coen

23 Juli 2017 | Indonesië, Medan

Om half 8 vertrok te boot. Dit duurde ongeveer een uur. Vervolgens zou onze mini bus om 09.30 vertrekken richting Medan, dit werd uiteindelijk 10 uur en omdat er toen nog getankt moest worden vertrokken we om kwart over 10 echt. Rond 14.00 maakten we een stop voor een lunch. Coen en ik bestelden allebei iets. Coen hadden gegeten en de serveerster kwam afrekenen, we vroege naar mijn lunch, maar de taal maakte het best lastig. Laat maar, omdat iedereen van het busje al betaald hadden besloot ik maar niet te eten,helaas want ik hhadden best trek zonder ontbijt maar wilde ook snel verder richting Medan. Na ongeveer 20 minuten rijden bedacht onze chauffeur (toevallig dezelfde man die ons van Bukit Law angst naar Toba had gebracht) dat hij zijn telefoon vergeten was bij het restaurant dus keerden we om.
Onderweg ging ik maar opzoek naar Nog Nederlandse woorden die ze hier nog gebruiken: kantor, informasi, notaris, wastafel, brievenbus was o.a. wat ik zag. Maar toch wel de leukste: Door smeer, dit stond bij de auto wasstraat!
Oja, en wist je dat je een grote koelkast gewoon op je scooter kan vervoeren? Hier is dat in ieder geval geen probleem.
Rond 16.30 waren we ongeveer een half uur van Medan vandaan, waar wij naartoe gebracht zouden worden. We stopte omdat er nog 2 andere bij kwamen. Opeens zei de chauffeur dat wij hier een bus moesten nemen?! NEE, niet dit... We hadden afgesproken en betaald om naar het vliegveld gebracht te worden, niet stad Medan. De chauffeur werd boos en had onze backpacks al uit het busje gehaald. Hij belde naar zijn baas, Coen kreeg hem aan de lijn maar hier kwam niks uit. We lieten ons ticket zien en hij verontschuldigde zich. Hij hield een bus aan en deed onze backpacks erin. Voor ik instapte zei ik dat ik niet ga betalen.hij pakte zijn geld en betaalde de bus. We stapten in en ongeveer een half uur later waren we op het vliegveld waar we een taxi naar het hotel namen. Dit bleek echt een luxe te zijn. Een splinter nieuw hotel met een heerlijke douch en bed! Na (eindelijk) een hapje eten zijn we lekker gaan slapen, voor onze wekker om 03.30 afging.