6 augustus – Ko Tao - Reisverslag uit Ko Tao, Thailand van Coen Lodder - WaarBenJij.nu 6 augustus – Ko Tao - Reisverslag uit Ko Tao, Thailand van Coen Lodder - WaarBenJij.nu

6 augustus – Ko Tao

Blijf op de hoogte en volg Coen

06 Augustus 2016 | Thailand, Ko Tao

Wat hebben we allebei heerlijk geslapen!
Na lekker luieren in bed en na een lekkere douche hebben we onze spullen weer ingepakt en uitgecheckt. We namen een taxi, voor veel te veel geld, naar het volgende hotel, op hetzelfde eiland. Dit keer een bungalowtje vlak voor het strand in een leuk straatje met genoeg tattooshops (zoals je hier in heel Thailand veel ziet), winkeltjes en barretjes en restaurantjes.
Vandaag was het erg warm dus zijn we op het strand gaan liggen zodat we af en toe een duik konden nemen in de zee. Ook hier hebben we gesnotterd en veel verschildende visjes en koraal gezien. Coen is naar een gezonken schip gezwommen en heeft hier veel gezien. Toen ik, Anouk, tussen het koraal zat en ook nog zeeegels zag, gaf ik het op en ben ik snel ergens naartoe gezwommen waar ik, zonder op koraal te gaan staan, kon staan.
Aan het eind van de middag besloten we toch nog een scooter te huren. We zijn gewoon wat rond gaan rijden en kwamen per toeval uit op het pad richting Mango vieuwpoint. Een pad kon je het niet echt noemen want het was stijl omhoog of naar beneden met rotsen, zand, boomstronken etc. De scooter trok het regelmatig niet om omhoog te gaan dus dan liep ik een stukje en reed Coen omhoog. Toen de wind opzette, het eind er nog lang niet was en het er naar uitzag dat het zo ging regenen vond ik het niet meer leuk, aangezien we dan de modderpaden ook weer terug moesten. Coen vond het niet leuk, maar we zijn terug gegaan en beneden had het inderdaad al behoorlijk geregend. We zijn naar de andere kant van het eiland gereden waar we op een mooi strandje uitkwamen. Op de terugweg hier vandaan hadden wel ook mooi uitzicht over zee met de zon die al langzaam onder ging. Bij een restaurantje aan het strand hebben we wat gedronken. Vanaf nu, 18.00 uur, word er geen alcohol meer geschonken en kan je dit ook niet meer kopen in de supermarkt. Dit is tot morgennacht 00.00 uur omdat er een referendum is in Thailand.
Na ons non-alcoholische drankje zijn we verder gegaan naar leuke straatjes met allerlei restaurantjes. Hier hebben we heerlijk genoten van de Thaise keuken. 's Avonds hebben we nog een drankje gedaan aan het strand bij ons bungalowtje voor we terug gingen. Onze bedden waren hard en de kussens leken opblaaskussens maar met ons huisdier de gekko in de kamer zijn we toch in slaap gevallen.