31 juli – Ko Phi Phi - Reisverslag uit Ko Phi, Thailand van Coen Lodder - WaarBenJij.nu 31 juli – Ko Phi Phi - Reisverslag uit Ko Phi, Thailand van Coen Lodder - WaarBenJij.nu

31 juli – Ko Phi Phi

Blijf op de hoogte en volg Coen

31 Juli 2016 | Thailand, Ko Phi

Toen ik wakker werd deed m'n voet nog best pijn. Omdat we vanmiddag een boottocht gaan doen besloten we toch maar even langs de dokter te gaan na het ontbijt. Op Koh Phi Phi lopen veel mensen met een infectie door een wondje en mijn schaafwond en snee waren ook nog open. De dokter gaf inderdaad aan dat ik, ondanks de waterpleisters die ik had gekocht, beter niet kon zwemmen. De boottocht hadden we al betaald en omdat ik anders hier heel de dag alleen op het strand zou zitten ging ik toch maar mee. Dan zie ik de omgeving alsnog en kan Coen lekker snorkelen en zwemmen. De waterpleister zat goed om de boot af en toe op en af te kunnen.
We zaten met Italiaanse, Engelse, een Canadees en een Zwitserse op de boot. Het was erg gezellig. Na even varen kwamen we als eerst aan bij Monkey Beach, waar inderdaad apen zaten. Ze zaten op de rotsen en doken af en toe de zee in tussen de mensen en zwommen wat. Coen is uit de boot gesprongen om te zwemmen tussen de apen en ik maakte foto's. Na weer een stukje varen konden we bij Shark point snorkelen. Coen zag veel mooie vissen maar helaas is er geen haai gespot.
Na het snorkelen kregen we als lunch wat rijst met groente en watermeloen. Bij het volgende eiland bleven we een uur om te kunnen zwemmen en relaxen dus ben ik wel van de boot af gegaan om op het strand te zitten. Coen en de Zwitserse Noelle hebben samen gesnorkeld en veel mooi koraal en vissen gezien. Na dit uur zijn we verder gevaren langs mooie eilanden en meer snorkeltijd. Bij "the Beach" van de film the Beach met o.a. Leonardo Di Caprio zijn we gestopt om te kijken. Het zag er mooi uit met inmens grote rotsen en stukken die eruit zijn gespleten door de zee. Als laatst zijn we naar Maya Beach geweest om daar nog een uur rond te kijken. Ik merkte dat m'n voet, ondanks ik niet gezwommen had, toch dik werd dus bleef ik op het dek liggen.
Op de terugweg bleven we op zee liggen om de zonsondergang te zien. Dit was natuurlijk erg mooi.
Eenmaal terug op Koh Phi Phi zijn we lekker gaan eten. Voor Anouk beef met knoflook en rijst en voor Coen een cheese-eggburger. Omdat we erg trek hadden, hadden we daarna ook nog een lasagne gedeeld. Na het eten zijn we meteen omhoog gelopen, nouja geklommen, naar ons hotel. Onderweg hebben we nog een bucket tequila sunrise gehaald voor 3 euro en een zak ijs.
Bij onze bungalow hebben we lekker buiten gezeten en onze bucket opgedronken en Anouk met een zak ijs op haar voet gezeten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Phi

Coen

Actief sinds 13 Juli 2016
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 17227

Voorgaande reizen:

22 April 2018 - 05 Mei 2018

Rondreis IJsland

14 Juli 2017 - 06 Augustus 2017

Indonesië

13 Juli 2016 - 15 Augustus 2016

Thailand

Landen bezocht: