27 juli – Krabi - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Coen Lodder - WaarBenJij.nu 27 juli – Krabi - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Coen Lodder - WaarBenJij.nu

27 juli – Krabi

Blijf op de hoogte en volg Coen

27 Juli 2015 | Thailand, Chiang Mai

Om 02.00 uur ging de wekker en om 02.30 zaten we in de taxi richting het vliegveld. Er was niemand te zien hier en toen we na een aantal deuren er 1 hadden gevonden die open was werden onze tassen meteen gescand. Inmiddels zitten we al even in de hal te wachten tot de balie opengaat zodat we onze backpacks kunnen afgeven. Nu blijkt dat het pas vanaf 5 uur kan, dus moeten we toch echt nog een uur en 15 minuten wachten.

Op een totaal leeg vliegveld ging het inchecken etc. erg snel. Tijdens het wachten bij de gaten kwamen er opeens bekende tegen, erg toevallig in zo'n groot land en dan zit je ook nog in het zelfde vliegtuig.
De vlucht ging snel met wat muziek en allebei dommelde we wat. Om half 9 landden we op Krabi, het zuiden van Thailand. Hier Namen we een bus naar Ao Nang beach, waar ons hotel ligt. Omdat onze kamer nog niet klaar was moesten we tot 1 uur wachten. We dropten onze spullen en zijn de buurt gaan verkennen. Ondanks de tijd (10.15) hebben we geluncht met een hamburger en friet. De lucht was niet echt mooi blauw maar het was droog.
Om half 1 hebben we ingecheckt en onze zwemkleding aangedaan. Met de boot zijn we naar Raily Beach gegaan. Een mooi strand tussen rotsen en bergen met een aantal leuke barretjes, maar wel behoorlijk toeristisch. We hebben hier lekker gezwommen en rondgelopen. Aan het eind van de middag merkte we dat het weer omsloeg. De boot ging een half uur eerder dan gepland terug, maar dat was prima.
Eenmaal terug op Ao Nang ging het regenen dus liepen we onder onze handdoeken naar het hotel om te douchen.
's Avonds vonden we een leuk pleintje met allemaal picknick tafels waar je bij verschillende kraampjes heerlijk eten kon halen. Voor ons allebei een heftige cocktail, voor Coen noodles met gamba en voor Anouk hetzelfde maar dan een pittige variant. Het eten was heerlijk! En met een volle buik zijn we terug gegaan.