21 juli – Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Coen Lodder - WaarBenJij.nu 21 juli – Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Coen Lodder - WaarBenJij.nu

21 juli – Chiang Mai

Blijf op de hoogte en volg Coen

21 Juli 2016 | Thailand, Chiang Mai

Allebei hebben wel aardig geslapen in de nachttrein. Bij aankomst in Chiang Mai regende het dus namen we meteen een taxi naar het hotel.
Op het station sprak een Nederlandse ons aan en vroeg waar we heen moesten zodat wel een taxi konden delen. Zo gezegd zo gedaan. Zij betaald 50 baht en wij 60, prima. Eenmaal bij aankomst van het hotel moesten wel 60 baht per persoon betalen en wij gingen de discussie aan. Uiteindelijk hebben we hem nog 30 gegeven en zijn we boos weggelopen.
Ondanks het nog maar 10.00 uur was konden we toch al inchecken. Even snel douchen en we zijn meteen richting het centrum gegaan waar we eerst een ontbijt namen en vervolgens een tempel bezochten.
Na nog even rondlopen waren we eigenlijk toch wel heel moe van onze treinrit dus besloten wel een uurtje te gaan slapen.
Na onze powernap wilden we naar the office van Elephant nature park en liepen daar met navigatie naar toe, ongeveer 25 minuten. "Bestemming bereikt" klonk het, dus ik vroeg in een restaurant waar het dan moest zijn. 2 km verderop zei hij, en daar gingen we weer. Inmiddels was het al zo'n 15 minuten aan het regenen maar we hadden onze poncho's bij. Toen de straat dood liep bij een school heb ik het opnieuw gevraagd en bleek dat 2e terug moesten, dus daar gingen wel weer de 2 km terug. We liepen voorbij het "bestemming bereikt" punt en vroegen opnieuw de weg. Nog een paar 100 meter en weer waren er, na inmiddels een uur lopen.
Eindelijk konden we een dag Olifanten wassen en voeden boeken. We wilde bij deze organisatie omdat we wisten dat de olifanten hier goed verzorgd worden en er niet op gereden wordt. "Full booked" is wat wel hoorden, SHIT. De enige dag dat nog kon was de dag waarop wij een vlucht (gisteren) geboekt hadden. Ik baalde als een gek!
Chagrijnig liep ik (Anouk) en Coen naar een restaurant waar we een klein hapje en een wijntje gedronken hebben. Na een hapje en een drankje hebben we de tuktuk genomen naar de nacht bazaar. Hier hebben we wat gegeten en gesopt bij allerlei gezellige kraampjes. Ook kwamen we hier een andere goede organisatie tegen met Olifanten, dus die hebben wel alsnog geboekt.
s'Avonds heeft Coen nog biertje gedronken in een bar naast ons hotel en is Anouk de blog gaan schrijven.