17 juli – Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Coen Lodder - WaarBenJij.nu 17 juli – Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Coen Lodder - WaarBenJij.nu

17 juli – Kanchanaburi

Blijf op de hoogte en volg Coen

17 Juli 2016 | Thailand, Kanchanaburi

Het is tijd om door te reizen dus nadat we onze spullen weer ingepakt hadden, uitgecheckt waren en hadden ontbeten namen we weer een tuktuk naar het station. De bestuurder vroeg ons meteen of we onze treinticket al hadden, we zeiden van wel omdat we anders veel meer bij hem zouden betalen.
Eenmaal op het station bleek dat we op het verkeerde station waren afgezet.. Dus namen we opnieuw een tuktuk dit keer naar Thonburi station, waar de trein wel gaat. Hier kochten we onze tickets voor 100 bah (2,57)en moesten we 2,5 uur wachten. Anouk heeft weer geschreven en Coen heeft wat rond gelopen op een marktje aan de overkant. De tijd ging vrij snel en 3 kwartier voor de trein vertrok konden we alvast gaan zitten. Inmiddels is de trein vertrokken richting Kanchanaburi. We rijden langs moerassen, tempels, krottenwijken en kleine dorpjes. Op sommige plaatsen staan de huizen, gemaakt van golfplaten en hout, 2 cm van de rijdende trein vandaan. Mensen lopen op het spoor en jongens bij ons in de trein rennen hard de trein uit bij controle van de conducteur. Ook staan er langs het spoor of op het spoor koeien en geiten. In de trein was het behoorlijk warm ondanks de ramen helemaal open stonden en er warme lucht binnenkomt.
Onderweg stapte nog wat locals in om wat locale food te verkopen. Wij kochten wat Curry met kip en rijst gevouwen in een bamboeblad. Het was erg heet maar erg lekker!
Rond 16.30 kwam de trein aan in Kanchanaburi. Onze lodge, die er de dag ervoor geboekt hadden, lag ongeveer 1,5 km van het station vandaan, dus daar liepen we naar toe. Het was behoorlijk warm maar ook leuk om rond te kijken. Het is een enorm verschil met het druk bezochte Bangkok. De lodge ligt aan de rivier tussen golfplaten huisjes met allerlei rotzooi op straat of om de huizen heen en heel veel straathonden.
Eerst hebben we een douche genomen en genoten van het prachtige uitzicht bij onze kamer.
Voor we naar een pinautomaat opzoek gingen hebben we een tour naar Erawan waterval geboekt voor morgen.
Het pinnen is hier een behoorlijk gedoe, maar uiteindelijk is het bij de 4e pinautomaat gelukt. Per toeval kwamen we uit bij een markt die werd opgebouwd (18.00 uur) met allerlei lekker eten. Hier heb ik (Anouk) heerlijke sushi gegeten voor 0,40 cent! Tijdens ons rondje markt, waar we steeds iets kleins aten, begon het KEI hard te regenen. De lucht zag pik-zwart en zoals het er naar uitzag duurde dag nog wel even.. Na nog even schuilen in een local restaurant met mini loempia's zijn we toch terug gelopen. Bij de lodge zijn we nog even in de overdekte hangmatten gaan liggen voor we zijn gaan slapen.