3 augustus – Phuket - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Coen Lodder - WaarBenJij.nu 3 augustus – Phuket - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Coen Lodder - WaarBenJij.nu

3 augustus – Phuket

Blijf op de hoogte en volg Coen

03 Augustus 2016 | Thailand, Phuket

We hebben prima geslapen maar het weer was behoorlijk slecht toen we wakker werden.
Omdat het waarschijnlijk heel e dag zo zou blijven besloten we op pad te gaan met paraplu om te ontbijten. Onderweg zijn wel toch maar een keer gaan schuilen voor de stortbui. Het ontbijt was heerlijk en daarna zijn we terug gegaan naar het hotel, door de regen.
We konden dan meteen de was ophalen die we gisteren afgegeven hadden bij de wasservice naast het hotel op het terrein van de 7-eleven. Eenmaal daar bleek dat ze er niet was. Het kraampje was afgesloten en bij de 7-eleven zeiden ze dat ze vandaag gesloten is. Vreemd want op ons ticket stond pickup 3 augustus 12.00 uur. We zijn terug gegaan naar onze kamer en hebben daar even gewacht en m'n voet weer gedroogd. Sokken en gympen met die regen heeft geen zin.. Na 2/3 uur was ze er nog steeds niet en ook niemand wist een telefoonnummer. Het was behoorlijk balen want morgen om 09.30 vertrekt ons vliegtuig en dus hadden we een taxi om 7 uur en dan is ze er natuurlijk al helemaal nog niet. Coen had alleen nog de boxer die hij aan hadden en sokken, nog 1 T-shirt en toevallig een hempje dat hij gisteren gekocht had. Als ze vandaag niet zou komen moeten we kleding kopen of een vlucht later (pas om 16.00) nemen maar dat is echt zonde van de dag..
Een man die daar maar een beetje stond omdat het regende en hij de tijd had zei dat ze vanmiddag wel komt omdat het slecht weer is. Het was alleen al 3 uur en het weer zou er ook niet beter op worden. We zijn weer een rondje gaan lopen en toen ze er om 17.00 uur nog niet was hadden we niet echt vertrouwen dat ze nog zou komen vandaag. Ik heb het zeil weg gehaald en zag onze was liggen (gewassen). Coen heeft het gepakt en we hebben het geld bij de 7 -eleven gegeven. Niet ons probleem als het dan niet doorgeven wordt...
Na deze baaldag (regen, was, en m'n schaafwond weer open) hebben we allebei een massage genomen van een uur. Alles kraakte en ik kon niet echt zeggen of ik er nou echt van genoten heb, maar het zal wel goed voor je zijn. Nadat we helemaal dubbel gevouwen zijn hebben we heerlijk gegeten. Omdat we er daarna achter kwamen dat onze paraplu nog bij de massage stond moesten we een behoorlijk eind teug lopen. Onderweg liepen we langs Banghla rd., de uitgaansstraat van Phuket. Om de seconde wordt er een ping-pong show of sexshow aangeboden. Bij een bar zijn we een cocktail gaan drinken waar al snel de danseressen op de bar kwamen. Op de terugweg is Coen nog met wat mooie vrouwen op de foto gegaan. Vlakbij het hotel zijn er bij het strand gaan kijken naar de hoge golven. We raakten aan de praat met een gezin uit België. Ze vertelde ons over de tsunami van Phuket, omdat zij er toen ook waren. De baai waar wij steeds waren en waar ons hotel is, is een paar jaar geleden getroffen Door een grote tsunami en 3 jaar geleden was s
De laatste van 11 meter. Eigenlijk hebben ze het behoorlijk snel opgebouwd. Bij een aantal plekken zijn ze nog bezig. Het kletsen was gezellig en terwijl Coen verder praatte werd ik beziggehouden door de 6-jarige Sarah die met mij (mevrouw) opzoek wilde gaan naar krabben. Maar we hebben er genoeg gevonden.
Later dan gepland kwamen we terug in het hotel waar we snel onze backpacks hebben ingepakt en een hotel hebben gezocht voor de dag erna op het eiland Ko Samui.