16 juli – Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Coen Lodder - WaarBenJij.nu 16 juli – Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Coen Lodder - WaarBenJij.nu

16 juli – Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Coen

16 Juli 2016 | Thailand, Bangkok

We hebben heerlijk uitgeslapen. Het ontbijt hebben we overgeslagen en zijn meteen gaan lopen richting Grand Palace. Na ongeveer 20 minuten lopen kwamen we aan bij een park, met uitzicht op Grand Palace.
Met een omslagdoek, die we mee hadden genomen, mocht Coen niet naar binnen dus kochten we een lange broek en een t-shirt, business is wat wij dachten.. Maar dat was de moeite waard. Grand Palace was schitterend met al het goud en mooie tempels in allerlei kleuren.
Na Grand Palace zijn we gaan lopen naar het grootste en oudste klooster van Bangkok waar ook de "liggende boeddha" te vinden is, Wat Pho. Onderweg hebben we heerlijk Thais gegeten. Ook Wat Pho was prachtig. De boeddha is 45 meter lang en het grootste standbeeld van een rustende boeddha in heel Thailand. De ogen en handen zijn versierd met parelmoer en op de voetzolen staan boeddhistische symbolen afgebeeld. Op het terrein staan nog heel veel meer mooie boeddha beelden die door mensen met de hand worden bijgehouden. Op het terrein is een school voor traditionele oosterse geneeskunde. Buiten bij een van de tempels werd dan ook Engels gegeven op het moment dat wij er waren.
Na Wat Pho zijn we een klein marktje op gegaan met wat street food en souvenirs. Uiteindelijk hebben we ook een boottour genomen van 1,5 uur. Deze vaasrt tussen de kanalen langs tempels en een floating market. Het was een mooie tocht. De elektriciteitpalen stonden in het water en het leek erop dat het een straat was, met aan weerskanten huizen gemaakt van golfplaten en hout, die volgelopen was met water, waar wij op vaarde. Op de floating market werd vanalles klaargemaakt aan eten. Hier hebben we een snack gegeten en daarna is de tocht verder gegaan.
Dit keer zagen we opeens 2 vechtende dieren in het water. De gids vertelde ons dat het kleine krokodillen waren! Aan het eind van de tour moesten we wachten op een sluis waar we doorheen moesten. Na de sluis staken we het water over en was de tour in een privé long-boat voorbij. Na de mooie tocht namen we een tuktuk terug naar het hotel. We waren toe aan een koude douche en vervolgens zijn we beneden wat gaan drinken met shrimp-crackers om ondertussen een blog te schrijven. 's Avonds hebben we weer lekker Thais gegeten met een glas wijn en een fles met meer dan een halve liter Heineken voor Coen. Op de terugweg naar het hotel hebben we een massage genomen. Coen een half uur schouders en rug en Anouk een voetmassage. Coen is helemaal dubbelgevouwen haha. Deze dag hebben we afgesloten met een cocktail uit een omgebouwd Volkswagen busje.