19 juli - Bukit Lawang - Reisverslag uit Bukit Langa, Indonesië van Coen Lodder - WaarBenJij.nu 19 juli - Bukit Lawang - Reisverslag uit Bukit Langa, Indonesië van Coen Lodder - WaarBenJij.nu

19 juli - Bukit Lawang

Blijf op de hoogte en volg Coen

19 Juli 2017 | Indonesië, Bukit Langa

Natuurlijk was het tof om wakker te worden in de jungle tussen alle dierengeluiden. Er waren 2 opties: om 9 uur weer vertrekken voor een jungle wandeling (tot de lunch) of relaxen op onze slaapplaats, wij kozen voor de 1e optie. Het was een stuk warmer dan gister. De weg was stijl omhoog, maar dan ook echt stijl. Gelukkig konden we ons af en toe vasthouden aan een boom of liaan. Na de stijl weg omhoog moesten we ook weer naar beneden om bij de rivier uit te komen. Dat ging lopend, glijdend, vallend en slingerend aan een liaan. Aan het eind van de weg kwamen we op een plek, wat we niet verwacht hadden. Een rivier met een sterke stroming met een onwijze vlakte met mooie witte en lichtgrijze stenen. Snel trokken we onze kleren uit en doken we met zwemkleding de rivier in. Alle 4 werden we door de gids verkleed als jungle King of queen, met bladeren als hoelahoep jurkjes en topjes en een kroon. Na het zwemmen kregen we fried noodles als lunch. Na de lunch pakten we al onze spullen in voor het raften. Er waren 4 banden aan elkaar geknoopt waar wij op gingen zitten en met bagage en al raften we de rivier af terug naar het hostel. Een super leuke ervaring. Onderweg konden we op de rustige stukken genieten van de mooie jungle. Bij het hostel werden we weer hartelijk ontvangen. We pakten onze backpack en kregen opnieuw een kamer. Na een lekkere douche gingen we even in het dorpje op pad. Derest van de dag genoten we na van de fantastische ervaring en waren we toch best moe. We besloten vroeg naar bed te gaan maar eenmaal on bed konden we niet slapen. Toch nog maar even naar de bar, toevallig dachten Guido en Anna hetzelfde dus hebben we nog gezellig zitten kletsen. Lader die avond zijn we dan toch heerlijk inslaap gevallen.