7 augustus – Ko Tao - Reisverslag uit Ko Tao, Thailand van Coen Lodder - WaarBenJij.nu 7 augustus – Ko Tao - Reisverslag uit Ko Tao, Thailand van Coen Lodder - WaarBenJij.nu

7 augustus – Ko Tao

Blijf op de hoogte en volg Coen

07 Augustus 2016 | Thailand, Ko Tao

Dit is al het 3e hotel waar we gewekt worden door een haan.. en dat is natuurlijk niet op het tijdstip dat we leuk vinden.. Allebei hebben we niet echt lekker geslapen. Coen was om 10 uur bij de duikschool waar hij van 10 tot 11 uur informatie kreeg over waar en hoe diep ze gingen duiken en wat de tekens zijn die je onderwater nodig hebt. Na het passen van de duikkleding hebben van 11 uur tot kwart voor 12 samen wat gegeten voor Coen vertrok met de boot om dan echt te duiken.
Eerst zijn we, Coen en z'n duikinstructrice, naar Mangobay gevaren waar we gingen oefenen met je bril op en af zetten in het water, hoe je evt. water uit je mond krijgt etc. Hier was vervolgens ook de eerst duik van ongeveer 4 meter.
Het was mooi met vissen en rotsen maar omdat m'n ademhaling snel was ging m'n tank snel leeg en waren we dus sneller dan normaal weer boven.
De tweede duik, in Japanese Gardens ging al een stuk beter. Deze duik was 10,6 Meyer en was nog veel mooier. Tussendoor heb ik dus gevaren, gesnorkeld en geholpen met het klaarmaken van alle spullen.

Anouk heeft zich de hele dag vermaakt met scooter rijden, winkeltjes en af en toe een fruitshake en aan het eind van de middag een duim in de zee en wat op het strand liggen.
Begin van de avond ben ik naar de haven gegaan en zag allerlei boten aankomen. Na een uur wachten kwam de boot aan waar Coen opzat. Ik was benieuwd naar zijn ervaring! Nadat Coen z'n certificaat gekregen had zijn we wat gaan drinken samen en daarna lekker gaan douchen. 's Avonds hebben we weer lekker Thais gegeten en zijn we na nog een drankje optijd naar bed gegaan.