19 juli – Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Coen Lodder - WaarBenJij.nu 19 juli – Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Coen Lodder - WaarBenJij.nu

19 juli – Ayutthaya

Blijf op de hoogte en volg Coen

19 Juli 2016 | Thailand, Ayutthaya

We besloten vandaag uit te slapen maar omdat het licht naar binnen komt waren wel om 8 uur wakker. De airco blaast goed dus hebben we vanuit ons bed van Jhet mooie uitzicht genoten. Onze backpacks hebben we weer ingepakt en Coen heeft bij de plaatselijke supermarkt een donut als ontbijt gehaald. Rond 11 uur wilden we lekker buiten zitten met nog een biertje en een rosé biertje die we nog hadden staan maar omdat er een hond kwam vluchtte ik (Anouk) meteen 2 weer naar binnen. De hond vond de deur van ons huisje wel een heerlijke plek om een uur (!!!) te gaan liggen, dus ik zat een uur binnen te wachten tot hij weer zo vriendelijk was om weg te gaan.
Nadat de hond weg was zijn we in de hangmatten gaan liggen en kwam om 13.30 een busje ons ophalen om maar Ayutthaya te gaan. Best relaxed dat als je bij de receptie vraagt waar we een bus kunnen nemen, hij je gewoon komt ophalen.
Na ongeveer 2,5 uur werden we bij het hotel dat we gisteren op Internet vonden afgezet.
We kregen een leuke kamer dat leek alsof je een bedstee in stapte en er vervolgens uitzag als een klein houten hutje met een hemelbed.
Op straat werden wel aangesproken om een tuktuk te nemen naar een van de tempels met de bekende boom met daarin een Boeddha gezicht. We stapten in en bij de tempel gingen we naar binnen. Al snel vonden we de boom. Coen maakte zijn foto met onze gedachten bij Mark ♡.
Na rustig rond gelopen te hebben bij de tempel dat nu een ruïne is kwamen we uit bij een lokale markt. Anouk heeft hier weer wat sushi gegeten en Coen een gebakken banaan.
We namen een tuktuk terug en zijn bij een restaurant gaan zitten om wat te eten en drinken. We hebben heerlijke Thaise curry met rijst gegeten en noodles. Het restaurant zit tegenover het station waar de trein naar Chiang Mai vertrekt en in de straat van ons hotel. Romy en Charlotte namen vanavond deze trein dus wel hebben met zijn vieren nog even een drankje gedaan.
Na het drankje zijn Coen en ik nog even gaan zitten schrijven bij het hotel en lekker gaan slapen.