18 juli – Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Coen Lodder - WaarBenJij.nu 18 juli – Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Coen Lodder - WaarBenJij.nu

18 juli – Kanchanaburi

Blijf op de hoogte en volg Coen

18 Juli 2016 | Thailand, Kanchanaburi

Ookal stond de wekker vroeg, waren we voor de wekker wakker. Om 8 uur werden we opgehaald voor de tour naar de Erawan watervallen. Samen met nog 8 mensen uit Frankrijk, Zuid-Afrika en Zwitserland zijn we daar heen gereden. Hier kregen we genoeg tijd om rustig rond te te lopen (naar boven de berg op) om de mooie watervallen te zien met de prachtige natuur er omheen. Ook konden we hier zwemmen. We zijn tot de 5th floor gelopen in de schaduw van mangobomen, over hangbruggen, ladders en gladde rotsen. We zijn tot de 5th floor gelopen in de schaduw van mangobomen, over hangbruggen, ladders en gladde rotsen.
Na de watervallen kregen we een lunch in een local restaurant. We werden ontvangen met sappige stukken watermeloen en ananas. Vervolgens kip met noodles en rijst met groenten. Na de lunch vertrokken we richting de 'Death Railway'. Dit is gebouwd als spoorwegverbinding tussen Thailand en het huidige Myanmar. Maar het plan lijdt onder een groot aantal constructiefouten. De naam Death Railway weergeeft de verschikkelijke leefomstandigheden van de dwangarbeiders. Ongeveer 16.000 geallieerden krijgsgevangen en bijna 100.000 Aziatische oorlogsslaven stierven tijdens de bouw. Enkele krijgsgevangenen die het wel overleefden kwamen alsnog om door de bombardementen van geallieerde vliegtuigen. In 1947 waren er plannen om het spoor af te maken maar toen het grote aantal dodelijke slachtoffers bekend werd als gevolg van de bouw werd het gestaakt. Heel veel mensen waren van de hoog gelegen spoorlijn naar beneden gevallen. Dit verbaasd ons niet. Het spoor ligt op een onmogelijke plek langs de rotsen en boven een afgrond langs de rivier. Wij zijn over het spoor heen gelopen. Bij tegenliggers moet je toch echt de houten balken langs de zijkant op. Best bizar want tussen de balken zitten grote spleten, dus een misstap moet je niet maken.
Na de wandeltocht heen en weer over het spoor zijn we de trein in gegaan om over dat zelfde spoor te rijden. Je kunt dus over een nog gebruikt spoor lopen.. en als de trein komt moet je even aan de kant, in de hoop dat je op het stuk staat bij de afgrond. Na de treinrit zijn we naar Bridge over the Kwam geweest om deze te bekijken. Ook hier was het mooi, alleen wel erg druk dus zijn we er niet lang gebleven. Eenmaal terug bij het hotel hebben we geducht en zijn we richting de drukkere straten van Kanchanaburi gelopen om iets te vinden waar we wat konden eten. Ondanks het tijdstip zag het er niet overal gezellig druk uit dus besloten we bij een Italiaanse/ Thaise keuken te gaan eten. Na even wachten kwam er een heerlijk knoflookbrood aan en later ook 2 lekkere pizza's. (Niet echt onze bedoeling in Thailand, maar agh..) Na het eten hebben we weer heerlijke cocktails gedronken in een bar met live-muziek. Ookal werd er erg vals gezongen, de sfeer was erg gezellig ;)