14 en 15 juli - De reis naar Bangkok - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Coen Lodder - WaarBenJij.nu 14 en 15 juli - De reis naar Bangkok - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Coen Lodder - WaarBenJij.nu

14 en 15 juli - De reis naar Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Coen

13 Juli 2017 | Nederland, Amsterdam

Een beetje gespannen vertrokken we om 06.30 vanuit Sliedrecht naar Schiphol.
Al snel hadden we onze backpacks ingeleverd en waren we (na een drugstest) door de douane.
Om 11.10 vertrok het vliegtuig richting Istanbul. Onderweg hebben we ons vermaakt met een filmpje en heerlijke pasta.
Op Istanbul moesten we 5 uur wachten. We zijn gaan zitten bij een restaurantje voor een glas wijn en iets kleins te eten. Na 5 uur vertrokken we door naar Bangkok. Tijdens deze vlucht hebben we ook film gekeken, spelletjes gespeeld en na het eten hebben we ongeveer 3,5 uur geslapen.
Na de landing om 09.20 , lokale tijd, zijn we door de douane-check gegaan en de backpacks opgehaald. Nu was het tijd voor onze korte broek en het halen van een simkaart. Dit was snel geregeld en dan het volgende : de trein. We werden goed geholpen en kochten een ticket. Binnen ongeveer 20 minuten waren we op de plaats waar we uit moesten stappen. Hier moesten we ergens onze treintickets halen om over een paar dagen naar Chang Mai te kunnen. we begonnen te lopen. Dit viel behoorlijk tegen met onze zware backpacks en het warme weer waar we nog niet aan gewend waren. We besloten een taxi te nemen toen ook de navigatie het warm had.
De taxi bracht ons op het juiste adres maar het kantoor zag er gesloten uit. Na een ronfjee rondom het gebouw bleek het toch open te zijn. Met onze backpacks liepen we naar de 5e etage in het gebouw met allerlei kantoren. In het zolderkamertje konden we de tickets ophalen.
Dan het volgende... ons hotel vinden. Met de tuktuk zijn we naar Koh San road gegaan. Vanaf daar was het hotel op loopafstand. Na ongeveer 10 minuten lopen kwamen we er achter dat de navigatie nog niet afgekoeld was en het dus niet echt goed deed. Een man, die ons de weg had gewezen en de navigatie hadden ons totaal de verkeerde kant op gestuurd. We werden door 2 mensen bij een kraampje geholpen en zijn met de tuktuk afgezet voor ons hotel. Na het inchecken hebben we eindelijk lekker gedoucht, alles was nat, zelfs mn bh. We besloten om meteen door te gaan. We hebben in het hotel de eerste Thaise noodle soup gegeten met garnalen, heerlijk!
Op straat staan allemaal kraampjes met eten, souveniers, boeddha, kleding etc. Al snel werden we aangesproken voor een tuktuk tour van 20 baht (nog geen 50 cent). Ergens wisten we dat dit niet zou kloppen en we waren eigenlijk onderweg naar Grand Palace. Toen ze zeiden dat het over 10 minuten dicht zou zijn besloten we de tour te doen langs verschillende bezienswaardigheden. Als eerste reden we naar de grote staande Boeddha. Hier konden we op ons gemak rondkijken en naar de plaats waar hij stopte terugkomen. De boeddha was prachtig maar toen we terug kwamen wisten we niet meer hoe de mam er uit zag. Uiteindelijk werden we aangesproken, we dachten door de juiste man, en stapte weer in. Hij vroeg waar we naar toe wilde en wij gaven aandat hij zijn tour voort moest zetten. Toen begon hij over een tourist information centrum waar we langs moesten gaan. Omdat we daar geen zin in hadden zeiden we dat we alles al geboekt hadden. Maar hij wilde dat wij 10 minuten naar binnen gingen. Het bleek uiteindelijk een mode winkel te zijn. We zeiden dat we terug willen gaan naar de Koh San road en dat we daar 20 baht zouden betalen. We mertke aan zijn rijgedrag dat hij dit niet leuk vond, maar zo gezegd zo gedaan.
Toe aan een drankje dus bij een straatbar wat gedronken.
Ik (Anouk) zat er behoorlijk doorheen, spanning, moe en alles om me heen. Na ons drankje zijn we rustig door de straten gelopen, zijn we een tempel ingegaan en hebben we iets gegeten.
Ondertussen hadden we contact met Romy en Charlotte dus na het eten zijn we snel gaan omkleden en met de taxi naar de moonbar gegaan. Dit was in een chique hotel op de 59e verdieping, buiten met geweldig uitzicht over de hele stad die mooi verlicht was en bestelde 2 glazen wijn. Na 2 slokken kwamen ook Romy en Charlotte.
Met het prachtige uitzicht hebben we lekker bijgekletst. Samen hebben we een taxi terug genomen naar Koh San road. Toen we naar het hotel liepen bleek dat onze hotels aardig dicht bij elkaar zaten. Na nog een laatste drankje zijn we heerlijk (eindelijk) gaan slapen.